Bestuur

Elise van Zeeland is sinds juni 2019 voorzitter van het Els Borst Netwerk. Binnen het Els Borst Netwerk zorgt zij voor de verbinding met het landelijk bestuur, de vereniging en andere politieke- en vrouwennetwerken. Daarnaast is Elise voorzitter van écrassée, een netwerk voor jonge vrouwelijke professionals, en werkt zij in het bedrijfsleven.

Liang de Beer is aanspreekpunt voor de ambassadeurs van het Els Borst Netwerk en penningmeester. Zij was initiatiefnemer van het eerste lokale Els Borst Netwerk bestuur in Leiden en is daar voorzitter. In 2018 was zij kandidaat raadslid in Leiden. Liang werkt als interim manager bij de Rijksoverheid.

Wieke Paulusma is bestuurslid evenementen. Wieke is sinds 2014 raadslid in Groningen, waar zij veel initiatieven organiseert rondom vrouwen en politiek, zoals ‘Raad zoekt vrouw’. In 2017 won zij de Els Borst Netwerk inspiratieprijs. Daarnaast is Wieke voorzitter van de landelijke thema-afdeling zorg en welzijn. Wieke is wijkverpleegkundige.

Amanda Al-Baz Abma is bestuurslid communicatie. Amanda is sinds kort actief lid bij D66. In Rotterdam vertolkt zij de rol van voorzitter voor het Els Borst Netwerk in Rotterdam. Amanda werkt als interim manager bij Stichting Intermin.

Nathalie Sanglier is als event manager verantwoordelijk voor het coördineren en organiseren van activiteiten, waaronder het jaarlijkse Els Borst Netwerk Event. Nathalie is lange tijd actief geweest bij de Jonge Democraten waar ze diverse functies vervulde. In 2017 was ze lid van het campagneteam voor de Tweede Kamerverkiezingen in Utrecht. Nathalie werkt als PR- en communicatieadviseur.

Inge Engels ondersteunt het Els Borst Netwerk vanuit het landelijk bureau. Binnen haar afdeling Hoeksche Waard stond zij mede aan de wieg van de inspirerende Suze Groeneweg campagne, die vrouwen inspireert om in de voetsporen van deze bijzondere vrouw te treden.

Laatst gewijzigd op 11 oktober 2019