Bestuur

Elise van Zeeland is sinds juni 2019 voorzitter van het Els Borst Netwerk. Binnen het Els Borst Netwerk zorgt zij voor de verbinding met het landelijk bestuur, de vereniging en andere politieke- en vrouwennetwerken. Daarnaast is Elise voorzitter van écrassée, een netwerk voor jonge vrouwelijke professionals, en werkt zij in het bedrijfsleven.

Idrissa Marlin is bestuurslid Evenementen. Ze zal zich ook inzetten voor de diversiteit binnen en rondom het netwerk. Idrissa komt uit Rotterdam en is werkzaam bij het ministerie van Volksgezondheid en Welzijn binnen de programmadirectie Zorg Jeugd Caribisch Nederland.

Wieke Paulusma is het aanspreekpunt voor de ambassadeurs van de lokale Els Borst netwerken. Daarnaast houdt ze zich bezig met thema’s waarop het Els Borst Netwerk zich kan verdiepen. Wieke is sinds 2014 raadslid in Groningen, waar zij veel initiatieven organiseert rondom vrouwen en politiek, zoals ‘Raad zoekt vrouw’. In 2017 won zij de Els Borst Netwerk inspiratieprijs en eerder was ze bestuurslid evenementen van ons netwerk. Daarnaast is Wieke voorzitter van de landelijke thema-afdeling zorg en welzijn.

Lise-Lotte Kerkhof is bestuurslid externe relaties en verdieping. Ze gaat contacten aan met andere netwerken voor interessante samenwerkingen met het Els Borst Netwerk. Samen met Wieke houdt ze zich ook bezig met het bestuderen van onderwerpen die belangrijk zijn voor ons netwerk. Als voormalig gemeenteraadslid voor D66 Leiden en actieve vrijwilliger en ruim 10 jaar ervaring als communicatieadviseur staat ze bekend als pragmatisch idealist. Voor het EBN verzorgde zij eerder ad interim de communicatie.

Anja Eggens is bestuurslid evenementen en penningmeester sinds augustus 2020. Een aantal jaren geleden was zij fractie-assistent bij de gemeenteraadsfractie van D66 in Assen. Nu is zij secretaris van het bestuur van de afdeling Assen. Anja werkt als directiesecretaresse in een ggz-instelling en als nevenactiviteit begeleidt en coacht zij jongvolwassene in hun stage.

Gerdien Knikker is bestuurslid communicatie sinds september 2020.  Ze is fractievoorzitter in Haarlemmermeer en sinds eind 2019 ambassadeur voor het Els Borst Netwerk. In Haarlemmermeer heeft ze de reeks Wine & Politics opgezet om op een laagdrempelige manier thema’s als ‘diversiteit in de politiek en op de arbeidsmarkt’ centraal te zetten. De afgelopen jaren heeft ze als campagnecoördinator voor D66 al de nodige communicatie-ervaring opgedaan. Gerdien werkt als zelfstandige op het snijvlak van internationalisering en het onderwijs.

Christiaan Ponsen is sinds december 2019 secretaris van het bestuur en het eerste aanspreekpunt voor van alles en nog wat. Dus bij tips, trucs of vragen kan je altijd bij hem terecht. Christiaan werkt sinds 1 maart 2020 voor de Tweede Kamerfractie van D66 als senior beleidsmedewerker op het gebied van ggz, jeugd, preventie en jeugd. Hij vindt het belangrijk dat ook mannen zich inzetten voor de goede zaak van het EBN en wil graag laten zien dat inclusie in het belang is van iedereen.

Laatst gewijzigd op 1 oktober 2020