Ambassadeurs

Vanuit de afdelingen en in de regio’s zijn Els Borst Netwerk ambassadeurs bezig om het gedachtegoed van het Els Borst Netwerk verder uit te dragen en lokale initiatieven te faciliteren.

Er zijn verschillende manieren waarop ambassadeurs lokaal aan de slag kan met het verhogen van de politieke participatie van vrouwen binnen D66. Soms zijn het jaarlijkse events, soms regelmatige grote of kleine bijeenkomsten. In de andere regio kan juist een lokaal EBN ontstaan, met een eigen bestuur of commissie. Het staat afdelingen vrij om het op een eigen manier te organiseren. Daarnaast zijn er veel verschillende activiteiten die je kunt organiseren. Een politiek café, een mentorprogramma, een informatieavond over kandidaatstelling, een meet-en-greet met een boegbeeld en nog veel meer. De ambassadeurs geven dit samen met andere leden vorm. Vanuit het Els Borst Netwerk is er een waaier met draaiboeken en inspiratie beschikbaar voor de ambassadeurs.

Benieuwd naar de Els Borst Netwerk ambassadeur in jouw regio of afdeling? Of ben of ken jij een Els Borst Netwerk ambassadeur in jouw afdeling? Of helpt het jou als een iemand van het bestuur of een andere ambassadeur of initiatiefnemer meedenkt, dat kan ook! We nodigen jullie van harte uit om ons op de hoogte te houden van initiatieven om elkaar te inspireren. Mail ons via elsborstnetwerk@d66.nl.

Samenwerking

Naast onze ambassadeurs werken wij ook samen met andere organisaties/netwerken binnen en buiten onze partij om ons doel te bereiken, meer vrouwen in de politiek. Benieuwd met wie wij samenwerken? Bekijk hieronder de verschillende organisaties en initiatieven:

• V/M Sociale Innovatie
    In 1996 heeft D66 Vrouwen/Mannen/Mensenrechten, hierna V/M, ingesteld. Lid zijn D66-ers die op verschillende beleidsterreinen actief zijn. Om de kans op vooruitgang en verandering te vergroten is in de loop der jaren de nadruk meer komen te liggen op de Rechten van de Mens en Sociale Innovatie. Lees hier meer!

Laatst gewijzigd op 25 maart 2019